Esküvői fotózás utómunkái: mit jelent és mennyire fontos

Esküvői fotózás utómunkái: mit jelent és mennyire fontos?

Kezdjük rögtön egy ténnyel: az esküvői fotós a Nagy napon nem végzi el a munkáját, és nem is érzi teljesítettnek. (Jobb esetben.) Ami utána következik az időben a Nagy nap időtartamának bizony a sokszorosára is nyúlhat. Először is leszelektálja az elkészített képeket, majd következik egy igen fontos szakasz, mely a fotózásban szinte ugyan olyan fontos fázis, mint a megfelelő pillanatokat elkapni.

Sokan nem tulajdonítanak neki túl nagy szerepet, hiszen alapvetően egy jó pillanat Önmagában is megállja a helyét. Ez viszont szerintem nem egészen van így. Nincs egyik a másik nélkül, azaz a megfelelő pillanat a megfelelő kidolgozással egészen más minőséget és értéket képvisel, mint a gépből lementett nyers kép.

Egy munkájára igényes fotós esetében megkérdőjelezhetetlen, hogy az utómunkázott és retusált képek jelentik a megrendelő felé történő teljesítést, és nem a nyers képek átadása.  Ami persze nem jelenti azt, hogy minimális korrekcióval a nyers képeket nem adjuk át, de fontos megjegyezni, hogy a kettő két külön dimenzió. Viszont az általunk kiválasztott retusált képeken felül, mi alapvetően átadjuk a korrigált nyers képeket is, hiszen lehetnek benne olyan momentumok, olyan közös képek, melyek számotokra, vagy a násznép számára értéket képviselnek. –

Mit is jelent pontosan, ha egy fotó utómunkán esett át? És pontosan mi a különbség az utómunka és a retusálás között?

A kettő egyáltalán nem ugyanaz, bár sokan egybe kezelik, de ennek is meg van a maga oka. Mindkettő valójában egy képjavítási folyamat, de alapvető különbség, hogy utómunka esetében a fotó alapvető tulajdonságait változtatjuk, mint például fényerősség, képkivágás, kontraszt, színhőmérséklet, részletesség, míg retusálás esetében egy komolyabb mélységig történő beavatkozásról beszélünk.

Ekkor idealizálunk elemeket a képen. Ha belógott egy zavaró elem eltüntetjük, ha a falon volt egy felirat levarázsoljuk, azaz a fotózás helyszínét utólagosan a változtatjuk meg, hogy a képen – ha voltak – ne legyenek zavaró elemek.

Másrészt retusáláskor külön foglalkozik veletek a fotós. Ekkor korrigáljuk a bőr tónusait, az esetleges bőrhibákat eltüntetjük, vagy tompítjuk súlyukat a képen. Ha karikásak a szemek részlegesen vonjuk el róla a hangsúlyt, vagy eltüntetjük. Röviden talán mondhatjuk, hogy ilyenkor a kevésbé előnyös képek és szép emlékké válhatnak. Ezt persze rögtön meg is kell említenem, hogy függ attól, hogy mit beszélünk meg előzetesen, milyen kéréseitek vannak hozzánk. Mértékletesség és íratlan szabályok mentén az út messzire vezet, de ebbe most nem akarok belemenni.

Remélem ezzel a rövid bejegyzéssel sikerült választ adnom arra, hogy itt fontos folyamatokról van szó, amik bizony időigényesek. De ahhoz, hogy azt a végeredményt érjük el amit mindketten akarunk szükség van rájuk. És ez már többre mutat, mint a régi hasonlatban az analóg és digitális képfeldolgozás párhuzama, adott esetben az utómunka során kaphat meg a kép olyan „stílusjegyeket” is, melyek miatt a fotóst kiválasztottátok.

2018-01-03T18:57:42+00:00

Szólj hozzá!

Mint mindenki mi is használunk sütiket, ezért a honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál a legjobb felhasználói élmény érdekében történtek. Kérjük fogadd el használatuk, hogy a lehető élvezhetőbben mutathassuk meg tartalmainkat.

Bezárás